قراضه آهن

ضایعات آهن چیست؟

ضایعات آهن

ضایعات آهن یکی از مهم ترین پسماندهای فلزی بوده که ارزش اقتصادی زیادی دارند. با بازیافت مناسب و اصولی می توان قراضه آهن را به چرخه تولید باز گرداند. از طرفی در صورتی که این ضایعات در محیط زیست رها شوند آثار مخربی را نیز از خود به جا می گذارند و همچنین هزینه زیادی برای تولیدکنندگان جهت جایگزینی این مواد دارد. بازیافت غراضه های آهن هزینه های خالص سازی سنگ آهن و موارد مربوط به آن را نیز از بین می برد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. به صورت کلی ضایعات دارای دسته بندی های مختلفی از جمله ضایعات ویژه، سوپر ویژه، درجه یک، دو و … می باشد که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

ضایعات آهن

انواع ضایعات آهن و دجه بندی آن ها

ضایعات درجه یک

ضایعات مذکور شامل لوله های سیاه صنعتی، قوطی و پروفیل بدون زنگ زدگی، ورق های روغنی و سیاه، ریل قطار، انواع چرخ دنده ها و … می باشد.

ضایعات درجه دو

این ضایعات شامل انواع ضایعات درب و پنجره، بدنه دوچرخه و موتور سیکلت، انواع توری، تسمه های کلاف شده، سیم جوش و ورق ها و اتصالات گالوانیزه به عنوان ضایعات درجه دو شناخته می شوند.

ضایعات درجه سه

این مدل ضایعات نیز شامل انواع ورقه های گالوانیزه ی استفاده شده و رنگ خورده، حلب ها، اگزوزها و شلنگ های فشار قوی سوخته و همچنین قراضه ها با کمترین کیفیت می باشد.

ضایعات ویژه

شامل ورق های سیاه و بدون زنگ زدگی، تکه نبشی، لوله سیاه ضخیم، کناره ورق های ضخیم، انواع تسمه های آهنی ضخیم و نیز قالب های بتنی، رینگ اتومبیل و موتور یخچال می باشد.

ضایعات سوپر ویژه

ضایعات آهن سوپر ویژه شامل قراضه هایی نظیر آهن آلات ساختمانی از قبیل تیرآهن، خرده میلگرد، نبشی، ناودانی و لوله های ضخیم کمتر از یک متر که ارزش اقتصادی بیشتری دارند می باشد.

ضایعات آلیاژی

این دسته از قراضه ها، ضایعات آهنی هستند که در ترکیب آن ها عناصری چون کروم، منگنز، مس و … وجود دارد. به چرخ دنده ها، کمک فنر، سیم بکسل خرد شده و … می توان به عنوان ضایعات آهن آلیاژی اشاره نمود.

ضایعات آهن سوپر ویژه

ناجی توسعه تجارت پارسا

گروه بازرگانی ناجی توسعه تجارت پارسا تأمین کننده ضایعات مورد نیاز صنایع فولادی. جهت تماس و استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *